Як створити розкадрування
до ролику: покрокова інструкція

Якщо ви хочете, щоб ваш ролик вийшов саме таким, як ви задумали — гарненько попрацюйте над препродакшеном: на цьому етапі потрібно придумати концепт, написати сценарій і, звичайно, підготувати розкадровки. Візуалізація ідей допоможе швидко зорієнтуватися і зрозуміти як саме буде виглядати ваш проект, коли вийде в прокат.
Що таке розкадрування

Розкадровка — це серія замальовок, яка демонструє візуальний розвиток сюжету. Розкадровка допомагає виробничій групі зрозуміти, як потрібно працювати з кадром, хто знімається в сцені, і для кого ми знімаємо.
Як створити розкадрування
Почніть з шаблону
Кращий приклад, щоб швидко уявити, як виглядає розкадровка — комікси. Класичний шаблон для розкадровки — порожні чотирикутники однакового розміру.

Для створення шаблону можна використовувати олівець, стилус або навіть комп'ютерну мишу — все залежить від того, в якому форматі будуть замальовки і з яким інструментом вам зручніше працювати.

Якщо потрібна цифрова копія, можна перенести малюнок з паперу на комп'ютер або створити шаблон за допомогою графічних редакторів. Наприклад, в Adobe Illustrator, Storyboardthat і в inDesign.
Зверніть увагу, на стандарти телевізійного зображення: розміри чотирикутників повинні бути такими ж, як і формат готового ролика. Найпопулярніші співвідношення сторін сьогодні — 4:3, для аналогового ТБ-зображення, і 16: 9 — для цифрового ТБ.
Приклад рамок для різних відео форматів
Додайте важливу інформацію
Складіть таблицю з відповідями на наступні питання і використовуйте отриману інформацію для роботи над розкадровкою.

Що ми бачимо

Визначте для кожного сюжету знімальний ракурс. При роботі над розкадровкою уявіть себе оператором: так ви зрозумієте, як краще розкрити переживання персонажів і передати атмосферу того, що відбувається. Це можна зробити за допомогою установки потрібного ракурсу.
Визначте для кожного сюжету знімальний ракурс. При роботі над розкадровкою уявіть себе оператором: так ви зрозумієте, як краще розкрити переживання персонажів і передати атмосферу того, що відбувається. Це можна зробити за допомогою установки потрібного ракурсу.

Традиційний поділ планів має на увазі їх різну крупність.

Для прикладу, ось 4 типи планів:


  • Загальний план. Персонаж або предмет зняті в повний зріст, так, щоб знизу і зверху залишався вільний простір. Якщо об'єкти рухаються, то камера повинна вести їх так, щоб у напрямку руху залишалося приблизно 2/3 простору. Різновидом загального плану є заявочний план, який демонструє глядачеві локацію, де відбуваються подальші дії епізоду.

  • Середній план. Персонаж знятий до пояса, а предмет тільки в своїй сюжетно важливій частині. Тривалість середнього плану менше, ніж у загального плану.

  • Великий план. Частина тіла героя: голова, ноги, руки — те, що сюжетно важливо для конкретного кадру. Крупний план нерухомого предмета акцентує увагу глядача на наступних змінах в його положенні: так, для дверної ручки можна показати її поворот. Крупний план коротше, ніж середній.

  • Деталь. Фрагмент тіла або одягу персонажа: вухо, палець, каблук тощо. Для неживого предмета деталлю може послужити, наприклад, зв'язка ключів у замку, що хитається. Тривалість такого кадру найменша, хоча бувають і винятки. Наприклад, ту ж зв'язку ключів можна знімати до тих пір, поки вони не стануть нерухомими.

Що ми чуємо

Додайте діалогам зі сценарію позначки на кадри: відмітьте, де саме прозвучать ключові репліки персонажів або звуки, що лунають від предмету, який бере участь в епізоді.
Зробіть замальовки
Перш, ніж приступити до відмальовування розкадрування підготуйте мініатюри. Мініатюри — це прості ескізи без деталізації, які використовують для економії часу. Вони допомагають швидко оглянути і проаналізувати анімацію на окремих панелях.

При роботі над ескізами до сцен попрацюйте над наступними елементами:

  • Композиція: освітлення різних ракурсів і переважання кольорів.

  • Кут зйомки: високий або низький.

  • Тип кадру: широкий, близький, панорама тощо.

  • Реквізит: типи костюмів, зброя, транспорт, пристрої та інші матеріальні елементи.

  • Актори: люди, тварини, намальовані персонажі.

  • Спецефекти: переходи, анімації, графіка.

Забудьте про перфекціонізм: не ставте перед собою великих цілей і не лайте себе за прості малюнки — ваші ілюстрації не повинні виглядати так, ніби їх створив професійний художник. Сконцентруйтеся в першу чергу на сенсі — ваші мініатюри повинні створити загальне враження сюжету, а вже після, на етапі продакшену можна працювати над красою картинки.
Намалюйте розкадрування
Вся ідея розкадровки полягає в презентації ідеї максимально близької до того, як буде виглядати готовий ролик. Ваша робота — оживити сценарій.

Щоб краще зрозуміти, на що звернути увагу в першу чергу скористайтеся підказками нижче.

  • Намагайтеся не зловживати центруванням об'єктів в рамці — використовуйте всі частини простору кадру.

  • Додайте більше деталей до сцен або персонажів — це допоможе режисерському складу створити атмосферний кадр.

  • Експериментуйте з ракурсами: драматичні моменти бажано виділяти різними планами в залежності від сцени. Наприклад, якщо нам потрібно показати маленьку людину у великому світі, такий кадр краще зобразити планом зверху.

  • Не забувайте приділяти увагу погляду персонажа: переконайтеся, що він дивиться в правильному напрямку.

  • Зображуйте за допомогою стрілочок рух камери в кадрі.
Якщо ви працюєте з комп'ютера або планшета, ось короткий список безкоштовних додатків для створення і структурування розкадрувань:


Autodesk Sketchbook (Windows, Mac, App Store, Google Play)
Завершіть роботу
І ось настає завершальний момент: перегляд всього ролика в уяві художника. Закриваємо очі і відтворюємо намальовані кадри за допомогою фантазії. Звичайно, з усіма ефектами, переходами і сюжетною розв'язкою.

Якщо намальовані кадри складні для сприйняття, можливо справа в їх кількості або послідовності: спробуйте змінити порядок чергування в незрозумілих моментах.

Не намагайтеся зробити все ідеально, головне, відобразити ключові моменти вашого проекту. Якщо ви працюєте в команді, залиште роботу сценариста і режисера сценаристу і режисерові.
Не відкладайте на завтра, замовляйте - вже сьогодні!
© All Rights Reserved. AdBox production
+38 (067) 562-63-75
adbox.production@gmail.com